
Dobro alebo zlo?
Hazard je bežnou populáciou vnímaný rôzne. Pre jedných je to hriešne pokušenie, na ktorom sa dá skrachovať. Pre druhú skupinu je to ale forma zábavy, ktorá nie je škodlivá. To samozrejme platí len v prípade, že sa to nepreháňa. Dnes je ale vďaka internetu a virtuálnym peniazom ľahké stratiť prehľad. Napríklad v klasickom online kasíne nemusíte pred každou hrou fyzicky vložiť peniaze. Na účet ich máte vo virtuálnej podobe, a tak stačí len kliknúť a hráte. Vďaka tomu si hráči plne neuvedomujú koľko utrácajú. Môžu sa tak dostať do problémov, avšak už aj proti tomu existujú mechanizmy. Tu sa do popredia dostávajú live kasína. V nich síce tiež hráte cez internet, avšak so živým krupiérom. Ten s vami komunikuje a môže vás na toto upozorniť. Pri bežnej hre by ste sa niečoho takého nedočkali, a tak sa tam musíte spoliehať len na seba.
Primladí hráči
To, že hazard je veľkým lákadlom, už asi nemusíme hovoriť. Problémom ale je, keď zláka aj príliš mladých hráčov. Vo väčšine krajín je hazard legálny až od dosiahnutia 18 rokov. Skôr si teda oficiálne nemôžete zahrať či už hracie automaty alebo poker. Občas ale dostanú na hazard chuť aj tí mladší, a to z niekoľkých dôvodov. Tým najjasnejším je reklama. Dnes sa na nás valia reklamy zo všetkých strán, a tak sa nedá presne vyselektovať, ku komu sa vo finále dostane. Preto je pomerne bežné, že aj mladistvým na internetových stránkach vybiehajú reklamy na hazardné hry. I keď sa už podarilo túto problematiku dostať ako tak pod kontrolu, stále existuje. Vo Veľkej Británii sa už ale rozhodli, že to nebudú tolerovať. Počet mladých hráčov sa v posledných rokoch zvýšil, a vedenie krajiny s tým musí niečo urobiť.

Zodpovedný orgán
Tejto situácii sa venuje Committee of Advertising Practice, alebo skrátene CAP. Začiatkom mesiaca otvorili debatu ohľadom sprísnenia pravidiel pre reklamu na hazard. Účelom je teda ochrana detí a mladistvých pred vplyvom hazardu. Keďže môže mať katastrofálne následky, je treba aby ich to zbytočne nelákalo. Keďže vieme, že deti a mladí vo vývoji sú náchylnejší aby uverili niektorým tvrdeniam, nie je to dobré. Ich kontakt s akoukoľvek formou hazardu by sa mal teda minimalizovať. V prvom rade sa teda jedná o nové pravidlá pre všetkých britských prevádzkovateľov. Najviac problémové sú reklamy, ktoré používajú animované postavy a superhrdinov. Práve tie najviac zaujmú pozornosť mladistvých. Preto by sa ich používanie malo čo najviac znížiť. I keď tieto kroky zasiahnu do marketingovej stratégie mnohých prevádzkovateľov, je to nutné. Pre každého by mala byť bezpečnosť hráčov na prvom mieste, bez ohľadu na poskytovateľa.
Známe osobnosti a idoly
Na tínedžerov majú najväčší vplyv práve celebrity. Každý z nich má buď svoj obľúbený film, hru alebo hudobnú skupinu. Pokiaľ by svoj idol videl v reklame na hazard, mal by sklon ho vyskúšať. I keď vyspelý jedinec sa takto obalamutiť nenechá, pre mladých je to problém. Zníženie výskytu reklám tohto typu, by teda malo pomôcť zníženiu počtu budúcich problémových hráčov. Pre Britániu to teda nebude jednoduchá zmena, ale je to niečo, čo je naozaj potrebné. V budúcnosti sa toho dočkáme snáď aj u nás.

Luka je hlavný autor v kasíne a je zodpovedný za všetky obsahové stratégie a za aké kasína preskúmame.
Lukáš má zázemie hrania pokeru v prvých rokoch pokerového boomu v Európe.
Stal sa expertom v oblasti online hazardných hier a pracoval ako autor viacerých webových stránok.
Poštová adresa: lukas.mollberg@casinoble.org